** مریم

Lead an aimless life

** مریم

Lead an aimless life

سلام خوش آمدید

چرا دروغ ....؟

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱ ق.ظ


 الان یعنی زمانی که تا حدودی تموم مراحل پشت سر گذاشته شده باید بگم من اصلا به شغل معلمی علاقه ندارم ، هیچوقت از بچگی تا الان به تنها شغلی که فکر نکردم معلمی بوده ... 

دو روز پیش برای مصاحبه گزینش با هزار جور دردسر تهران بودم ...

تو راه همش به این فکر میکردم چرا وقتی علاقه ندارم دارم ادامه میدم ، وقتی رسیدم تهران برای مصاحبه وقتی اون خانم پرسیدن چرا میخوای معلم شی ؟ سکوت نکردم همون لحظه جواب خودمو گرفت ، من دارم ادامه میدم فقط بخاطر اینکه عاشق ارتباط برقرار کردن با بچه هام ... من به معلمی علاقه ندارم چون از تکرار و روتین کار کردن متنفرم ... اونجا فقط تونستم به جواب بدم اینکه من درک درستی از شغل معلمی ندارم فقط اینو میدونم عاشق بچه هام...

من خیلی راحت تر با بچه ها رابطه برقرار میکنم فکر میکنم اونا منو راحت تر می فهمن ، از زمانی که این آزمونو در کمال ناباوری خودم و خونواده ام قبول شدم همیشه به این فکر میکنم که میتونم معلم خوبی باشم ؟! 

معلمی  یکی از سخت ترین مشاغل به حساب میاد، من محصول نمیسازم تا به دست انسان برسه من قراره یه سال زمان زیادی از وقت یه شخصو بگیرم تا راهنماش باشم ... قراره یه ساله یه انسانو بسازم که میتونه از این یه سال به عنوان یکی از بهترین سال های زندگیش یاد کنه یا اینکه یکی از بدترین سال ها ، ساختن خاطره های خوب یا خاطرات بد و تلخ ...امکان داره هر رفتار من بعنوان معلم تاثیر زیادی در آینده یه شخص داشته باشه ...برای همین در هر مرحله این شک مثل خوره منو میخوره که میتونم واقعا معلم خوبی باشم یانه ...

ولی الانم میگم تا خدا چی بخواد، شاید تا چند روز دیگه نتیجه مصاحبه بیاد که رد شدم...



  • ۹۹/۰۱/۳۰
  • مریم **

نظرات (۳)

خیلی وقتا ما آما کاریو می کنیم که خودمون باورمون نمی شه 

به نظر من خوب فکراتو بکن و اگه حتی پشیمون شدی از تغییر مسیر نترس 

پاسخ:
هیواجان تغییر مسیر جرات میخواد من در حال حاضر این جراتو در خودم نمی بینم این واقعیتیه که باید از ضعفی که الان دارم بپذیرم...
  • محمدرضا زارع
  • سلام

    به قول معروف معلمی شغل انبیاست :)

    پاسخ:
    سلام آقای زارع 
    جمله ای کلی برای دلداری ممنون :) همین جمله ی شما نشون میده وظیفه ی واقعا سنگینیه....
    امیدوارم بتونم خوب پیش برم :) 

    فکر میکنی چند درصد از شاغلها عاشق شغلشون هستن؟

    اینجا مثل بعضی کشورها نیست که همینجوری فرت و فرت شغل رو زمین ریخته باشه که هرکس شغل مورد علاقه شو سوا کنه البته همون بعضی کشورها هم چندتا بیشتر نیستن

    ایشالا هرچی خیره اتفاق بیوفته

    خدارو چه دیدی شاید هم معلم خوبی شدی یکی از اون بهتریناش:)

    پاسخ:
    سلام آقای سپهر 
    آره با حرفتون کاملا موافقم 
    خیلیا هستن که از روی اجبار اینکارو انجام میدن ولی برای من اجبار نبود واقعا شانس بود من فکر نمیکردم قبول بشم ...
    البته هرچه خیر است اتفاق بیفته ....
    نمیدونم شاید واقعا بتونم معلم خوبی بشم.... امیدوارم که اینطور بشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    ** مریم

    زندگی دخترانه هایم را به یغما برد...
    مرا همچون قاصدکی بی هدف ، بی مقصد به دست باد سپرد...
    و به نظاره نشست...

    مطالب پربحث‌تر